Raqamli markirovkalash - bu mahsulot yoki qadog’iga maqsadi markirovkalangan mahsulotning harakatini ko’satish bo’lgan maxsuslashtirilgan kodni tushrish jarayonidir. Mahsulotlarni markirovkalashning asosiy vazifasi - iste’molchiga xarid qilinayotgan mahsulotining haqiqiyligi va e’lon qilingan sifatini kafolatlashdir.
Mahsulotni markirovkalsh uchun imahsulotning ishlab chiqarilgan sanasi va joyi qayd etilgan, shuningdek, uning: ishlab chiqaruvchidan ulgurji-chakana bosqichi va onlayn-g’azna orqali mahsulotni sotishgacha bo’lgan mahsulot zanjiri bo’ylab harakatini ko’zattiladigan ikkihajmli Data Matrix kodi qo’llaniladi. Markalash kodi namunasini qadoqdagi stikerning pastki o’ng tarafida ko’rishingiz mumkin.
Har bir bosqichda mahsulot ishlab chiqarish va aylanmasi to’g’risidagi ma’lumotlar raqamli markirovkalash va mahsulotlarning kizatib borish milliy axborot tizimida qayd etib boriladi - "Asl Belgisi" MIT.
Ushbu maqolada siz quyidagilarni bilib olasiz.
- U nima uchun kerak
- Markirovkalashga kim javob beradi
- Markdldsh qancha turadi
- Markirovkalash qanday ishlaydi
U nima uchun kerak
Ochiq manbalarga ko’ra 2019 yilda O’zbekistonning “yashirin” iqtisodiyotining umumiy darajasi 52,11% ni tashkil etdi. Mahsulotning qadog’iga Data Matrixni joylashtirish kontrafakt va kontrabanda bilan samaraliroq kurashish, rasmiy biznes va iste’molchilarni yasama mahsulotdan himoyalash, shuningdek davlat uchun soliqlarni toplanuvchalikni oshirish imkoniyatini beradi.
Markalangan mahsulotning harakatini belgilash hisobidan, uning nusxasi pdydo bo’lishi va uni aylanmadan takroriy chiqarishni inkor etgan holda, ishlab chiqaruvchidan to xaridorgacha bo’lgan harakatini belgilash.
Iste’molchi,mahsulotning salligini "Asl Belgisi" MIT mobil ilovasi bilan markalash kodini skanerlash yordamida tekshira oladi.
Markirovkalashga kim javob beradi
Markirovkalash kodini tushirishga, markalash kodiga buyurtma berish, ishlab chiqarishda mahsulotni markirovkalash, markalangan mahsulotni aylanmaga kiritishish va mahsulotlar to’g’risidagi ma’lumotlarni keyingi operatsiyalarni o’tkazish uchun mahsulot aylanmasining boshqa ishtirokchilariga berishga ishlab chiqaruvchilar va importchilar javob beradilar.
Markalash kodlarini berish va "Asl Belgisi" MIT tizimi ishiga “CRPT TURON” MChJ javob beradi. Aynan u "Asl Belgisi" MIT ni yaratish, undan foydalanish va rivojlantirishni ta’minlaydi.
Markdldsh qancha turadi
Raqamli markalashning narxi Vazirlar Mahkamasining 31.12.2020 yildagi 833-sonli Qarori bilan belgilangan.
- 31.12.2020 yildagi 833-sonli Qaror bo’yicha Operator markirovkaning bitta kodi uchun 68 so’m miqdorida to’lov undiradi (QQS alohida to’lanadi).
- Kodni faqat ishlab chiqatuvchi yoki importlovchi to’laydi;
- Qolgan qatnashchilar (ulgurji, chakana, iste’molchi) hech narsa to’lamaydilar.
Markirovkalash qanday ishlaydi
Markirovkalashning yashash turkumi quyidagi bosqichdan iborat:
- Mahsulot aylanmasi ishtirokchisi NIS MPT “ASL BELGISI”da ro’yxatga olinadi.
- Ishlab chiqaruvchi yoki importlovchi raqamli kodga buyurtma beradi va noyob kodni mahsulotga tushurishadi.
- Markalash kodi bo’yicha markalash predmeti harakatlanadigan - zavoddan to iste’molchigacha, aylanmaga kiritishdan to mahsulotning aylanmadan chiqquniga qadar bo’lgan logistik zanjir begilab quyiladi.
- Kod aylanma ishtirokchisi tomonidan onlayn g’aznada sotilishida skanerlanadi maxsus 2D skaneri bilan. Mahsulotning aylanmadan chiqqanligi to’g’isidagi ma’lumotlar tizimga shunday uzatiladi.
- Mahsulotni raqamli markirovkalashni ishlatgan holda, iste’molchi uning qonuniyligini tekshirishi mumkin.
Boshqa foydali maqolalar:
- MK - Milliy karalog Mahsulotlarni nega xatlash kerak, mahsulot kartochlasini qanday yaratish kerak va uni nima qilish kerak?
- Milliy katalogdagi shaxsiy kabinet: funksionallik va mavjud sozlamalar
- ERI — Elektron raqamli imzo. Nima uchun kerak, qayrda olsa bo’ladi
- "Asl Belgisi" MIT — tizimda qanday ro’yxatda o’tish kerak
Sharhlar 0
sharhsiz qoldirish uchu tizimga kirish