Markirovkalash kodiga kiritilgan ma’lumotlarning tarkibi, alkogolli mahsulotlarni raqamli identifikatsiyalash vositalarini shakllantirish va ulardan foydalanish tartibi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2020-yil 31-dekabrdagi 833-son qarori bilan tartibga solinadi.
Alkogol mahsulotlari iste'molchi qadog'i
Alkogolli mahsulotlarning iste'molchi qadoqlari uchun markirovkalash kodi 3 guruh ma'lumotlarni o'z ichiga oladi, ulardan birinchi va ikkinchi guruhlar alkogolli mahsulotlar iste'molchi qadoqlari uchun identifikatsiya kodini, uchinchi guruh esa tekshirish kodini shakllantiradi:
- birinchi ma'lumotlar guruhi 14 ta raqamdan iborat bo'lib, mahsulotning shtrix kodini o'z ichiga oladi, undan oldin AI - dastur identifikatori (01);
- ikkinchi ma'lumotlar guruhi 7 ta belgidan iborat (raqamlar, lotin alifbosining kichik va katta harflari, shuningdek, maxsus belgilar) va ajratuvchidan keyin AI - dastur identifikatori (21) oldidan iste'molchi qadog'ining individual seriya raqamini o'z ichiga oladi. ASCII belgilar jadvalida 29 kodiga ega bo'lgan belgi);
- uchinchi guruh 4 ta belgidan iborat (raqamlar, kichik va katta lotin harflari va maxsus belgilar) va tekshirish kodini o'z ichiga oladi, oldidan AI - dastur identifikatori (93) va u operator tomonidan yaratilgan.
Alkogolli mahsulotlarni iste'mol qadog‘i uchun markirovka kodiga misol:
Bosma matn ko‘rinishida bu kod quyidagicha ko‘rinishga ega bo‘ladi: 010487021676000721qKkdi+S93U3g5, bu yerda:
- (01) 04870216760007– 14 ta belgidan iborat mahsulot shtix-kodi (yoki GTIN);
- (21) qKkdi+S – 7 ta belgidan iborat qadoq seriya raqami;
- (93) U3g5 – 4 belgidan iborat tekshirish kodi.
Kod qadoqqa ikki o‘lchamli Data Matrix shtrixkodi ko‘rinishida qo‘llaniladi:
Spirtli mahsulotlarning guruhli qadoqlanishi
Alkogolli mahsulotlarni guruhli qadoqlash uchun markirovkalash kodi 3 guruh maʼlumotlardan iborat boʻlib, ulardan birinchi va ikkinchi guruhlar alkogolli mahsulotlarning guruh qadog'i uchun identifikatsiya kodini, uchinchi guruh esa tekshirish kodini shakllantiradi:
- birinchi ma'lumotlar guruhi 14 ta raqamdan iborat bo'lib, mahsulotning shtrix kodini o'z ichiga oladi, undan oldin AI - dastur identifikatori (01) turadi;
- ikkinchi ma'lumotlar guruhi 13 ta belgidan iborat (raqamlar, lotin alifbosining kichik va katta harflari, shuningdek, maxsus belgilar) va ajratuvchidan keyin AI - dastur identifikatori (21) oldidan guruh qadog'ining individual seriya raqamini o'z ichiga oladi, va undan oldin ASCII belgilar jadvalida 29 kodiga ega bo'lgan belgi) turadi;
- uchinchi guruh 4 ta belgidan iborat (raqamlar, kichik va katta lotin harflari va maxsus belgilar) va tekshirish kodini o'z ichiga oladi, oldidan AI - dastur identifikatori (93) turadi va u operator tomonidan yaratiladi.
Alkogolli mahsulotlarni guruhli qadoqlash uchun markirovka kodiga misol.
Bosma matnda ushbu kod quyidagicha ko'rinadi:
010487021676001421ESraFf/O(HsBz937LMw, bu yerda:
- (01) 04870216760014– 14 ta belgidan iborat mahsulot shtix-kodi (yoki GTIN);
- (21) ESraFf/O(HsBz – 7 ta belgidan iborat qadoq seriya raqami;
- (93) 7LMw – 8 ta belgidan iborat tekshirish kodi..
Kod qadoqqa ikki o‘lchamli Data Matrix shtrixkodi ko‘rinishida qo‘llaniladi:
Qadoqlash uchun markirovkalash kodini qo'llash tartibi
Alkogolli mahsulotlarni raqamli identifikatsiyalash orqali markirovkalashning o‘ziga xos xususiyatlari to‘g‘risidagi nizomga muvofiq (833-son VQMga 4-ilova):
- Alkogolli mahsulotlarning iste'molchi va guruhli qadoqlarini raqamli identifikatsiya qilish vositalari GS1 DataMatrix formatida ikki o'lchovli shtrix kod shaklida qo'llaniladi.
- Raqamli identifikatsiyalash vositasi iste'molchi va guruhli qadog'iga va (yoki) yorlig'iga raqamli identifikatsiyalash vositasini qadoqdan va (yoki) yorliqdan ajratishga imkon bermaydigan usulda qo'llaniladi.
- Iste'molchi qadoqlarida raqamli identifikatsiyalash vositasi kamida 14x14 millimetr o'lchamdagi yorliqda (orqa kontryorliqda) yoki stikerda joylashgan maxsus ajratilgan kontrastli maydonda qo'llaniladi.
- Guruhli qadoqlash uchun raqamli identifikatsiyalash vositasi qadoqning old yoki yon tomoniga qo'llaniladi va agregatsiya jarayonlarini bajarish qulayligini ta'minlaydigan o'lchamda bo'lishi kerak.
- Iste'molchi va guruhli qadoqlash uchun kamida 0,35 mm o'lchamdagi modul ishlatiladi.
- 2021-yil 1-yanvargacha, lekin 2021-yil 1-dekabrdan kechiktirmay, ishlab chiqaruvchi tomonidan buyurtma bo‘yicha tayyorlangan, qolgan yorliqlar (kontryorliqlar) ishlab chiqaruvchi tomonidan tugatilgunga qadar iste’mol o‘ramlarini yorliqlash uchun stikerlardan foydalanishga ruxsat beriladi.
- Import qilinayotgan mahsulotlarga nisbatan raqamli identifikatsiya vositasi tovarlarni davlat tilida markirovkalash uchun mo‘ljallangan stikerga qo‘llanilishi kerak.
- Iste'molchi qadoqlariga va (yoki) guruhli qadoqlarga, va (yoki) yorliqlarga va (yoki) stikerlarga qo'llaniladigan raqamli identifikatsiyalash vositasi shaffof o'rash plyonkasi yoki boshqa tashqi o'rash materialida chop etilmasligi va raqamli identifikatsiya vositasini o'qishga to'sqinlik qiladigan boshqa ma'lumotlar bilan bir-biriga yopishtirilmasligi kerak.
- Raqamli identifikatsiyalash vositasi shunday joylashtirilishi kerakki, alkogolli mahsulotlarning qadoqlarida bosilgan ma’lumotlarning yaxlitligi texnik jihatdan tartibga solish sohasidagi normativ hujjatlar talablariga muvofiq buzilmasin.
Mahsulot qadog'iga markirovka kodining qo'llanilishi misoli:
Iste'molchi qadog'idagi markirovka kodi
Guruhli qadoqdagi markirovka kodi
Sharhlar 0
sharhsiz qoldirish uchu tizimga kirish